Google svoje algoritme pretrage ažurira 500 do 600 puta godišnje, u skladu sa SEO konzultantskom tvrtkom, Moz. Neke velike nadopune (uključujući Panda, Penguin, Pigeon) dizajnirane su na način da osiguraju više korisnih i relevantnih lokalnih rezultata pretraživanja.
Iako zbog toga dolazimo u napast značajno osvježiti ili promisliti svoju SEO strategiju svakog 1. siječnja, SEO stručnjaci kažu da se osnove “white hat” SEO taktike ne mijenjaju u tolikoj mjeri. Najvažnije je da je sadržaj dobar i uključuje pravilno korištenje ključnih riječi. Naravno da to nije jedino što čini dobru SEO strategiju pa postoje određena predviđanja za SEO u 2015. godini od strane stručnjaka.
Osnove SEO se neće mijenjati
Načela koje podupiru dobru marketinšku kampanju ostaju nepromijenjena. Uspješan SEO ovisi o dva ključna čimbenika: što reći o sebi (on-page SEO) i što drugi govore o vama (off-page SEO).
On-page SEO uključuje i kreativnu i tehničku stručnost. Trebate stvoriti izvrstan sadržaj za web stranice koje će posjetitelji voljeti, a želite osigurati da potencijalni posjetitelji lako pronađu i podijele taj sadržaj.
Uspješan off-page SEO ovisi o promociji. Cilj je privući linkove iz drugih mjerodavnih stranica stvaranjem i promicanjem izvrsnog sadržaja.
Mobilni SEO će biti još važniji
Google procjenjuje u kojoj mjeri su vaše stranice user-friendly pa je važnije nego ikada da budu prilagođene mobilnim uređajima.
Ranije je za mobilni SEO bilo dovoljno imati odgovarajući dizajn za pristup stranicama s mobilnih uređaja (pri čemu se vaše web stranice prilagođavaju zaslonu uređaja). Sada Google detektira u kojoj mjeri su vaše stranice prilagođene mobilnim uređajima i ukoliko to nisu, ne očekujte da će biti dobro rangirane.
SEO manjih tvrtki bit će lokalnog karaktera
I u 2015.g. će biti važno optimizirati web stranice manjih tvrtki za lokalno područje. Male tvrtke se žele usredotočiti na lokalne upite pretraživanja; puno više pozornosti će se posvećivati lokalnim imenicima i oglasima. Osim toga, važno je optimizirati sadržaj web stranica na način da i adrese, telefonski brojevi, lokacija na karti budu u skladu s off-page direktorijima i imenicima.
Tvrtke će slijediti način rada izdavača
Sve više tvrtki će sadržaj svojih web stranica i način rada na njima prilagoditi formuli informativnih medija. Tvrtke će navoditi svoje autore (ne samo tekstova, nego i video uradaka, podcast-a i dr.) i dati im veći značaj te na taj način prebaciti težište s tvrtke u cjelini na pojedince. Kod većine tvrtki će ta prilagodba trajati, ali tražilice sada daju puno veći značaj ljudima u odnosu na tvrtke.
Optimizacija postojećeg sadržaja
Male tvrtke će u 2015.g. proizvoditi manje novih sadržaja – u većoj mjeri će se posvetiti ‘potpunoj optimizaciji’ i ažuriranju postojećeg sadržaja koji je imao najveći utjecaj na promet na stranicama. Umjesto ispisivanja novog sadržaja koji može i ne mora biti učinkovit, sve više tvrtki će se usredotočiti na poboljšanje onog što već funkcionira.
CTR, CTA, stupanj odbijanja i vrijeme zadržavanja jačaju kao čimbenici rangiranja
Vlasnici malih tvrtki trebaju se upoznati (ako već nisu) sa sljedećim pojmovima kako bi što uspješnije postavili ciljeve u prometu organskog pretraživanja:
– CTR (Click Through Rate) tj. klikovni postotak stranice mjeri omjer klikova i pojavljivanja; viši CTR pokazuje uspješniji online sadržaj.
– CTA (Call to Action) tj. poziv na akciju (koji može biti jednostavan poput ‘Pošaljite upit’) može produljiti vrijeme boravka posjetitelja na vašim stranicama kao i broj linkova na koje su kliknuli.
– stupanj odbijanja (Bounce rate) je postotak posjetitelja web stranica koji odlaze nakon pregleda samo jedne stranice.
– vrijeme zadržavanja (Dwell time) daje prikaz ukupnog vremena provedenog na stranicama, kao i vrijeme provedeno na svakoj podstranici.
Linkovi i ključne riječi mogli bi postati manje važni čimbenici rangiranja
SEO će se nastaviti udaljavati od ključnih riječi u određivanju poretka pretraživanja. Prošlogodišnji pomaci algoritma za pretraživanje samo su učvrstili mišljenje da tražilice stavljaju manje naglaska na ključne riječi, a više značaja daju sadržaju stranica. Razumno je očekivati da će tražilice indeksirati vaše stranice i rangirati ih na temelju onog što misle da stranice znače nego na temelju ključnih riječi koje koristite.
Rast optimizacije videa za pretraživanje
Prema KISSmetrics istraživanju, od 64 do 85 posto je veća vjerojatnost da će potrošači realizirati kupnju nakon gledanja videa proizvoda. Kao rezultat toga, broj opisa poslova koji sadrže ključnu riječ “Video SEO” porastao je za 57 posto u prošloj godini, “jer tvrtke žele biti sigurne da će njihov video sadržaj biti u rezultatima pretraživanja.” U ovoj godini, male tvrtke bi trebale objavljivati optimizirana videa ne samo na YouTube nego i na Facebook-u, Twitter-u i Tumblr-u.