Fokusiranje na organski angažman kao temelj vašeg marketinga društvenih mreža:
– proširuje vaš organski doseg, za čije dodatno jačanje možete zatim platiti;
– smanjuje troškove, ako se odlučite platiti za promociju svojih postova;
– utvrđuje uticaj na društvenim mrežama (ukupan broj sljedbenika i like/ share aktivnosti na pojedinim postovima);
– potencijalno pretvara prijatelje vaših fanova u sljedbenike, ako vide da je netko kome vjeruju angažiran uz vaš post.
Postizanje ove vrste stvarnog angažmana, međutim, uključuje mješavinu strategije i kreativnosti. Izdvojili smo neke od od taktika koje biste trebali razmotriti.
Koristite emotikone u svojim objavama kako biste poboljšali angažman
Emotikoni su postali prihvaćen dio našeg online rječnika te su dobar način kojim ćete začiniti svoje objave na društvenim mrežama.
Upotrijebljeni na odgovarajući način, emotikoni će humanizirati vaš brend i pomoći će privući više pozornosti prezentacijom opće emocije i ideje vaše objave, čak i prije nego što ju osoba uspije pročitati. Jednostavnije rečeno, ubacivanje emotikona u vaše objave dovest će do više pogleda, pozornosti i dosega.
Postavite najuspješnije objave na vrh svog profila
Svaki put kad kroz svoj profil komunicirate s drugima, ne samo da gradite svoju online prisutnost – trebate uzeti u obzir da će osobe s kojima komunicirate poželjeti kliknuti na vašu stranicu i provjeriti vaš profil.
Stoga iskoristite sve raspoložive opcije pomoću kojih će vaš profil komunicirati u što većoj mjeri na način na koji želite:
– ažurirajte naslovnu fotografiju na sadržaj koji privlači pozornost, poput slike proizvoda ili bannera za promidžbu rasprodaje;
– uključite poveznice koje vode natrag na vaše stranice, u vašu biografiju ili profil;
– strateški postavite tj. pinnajte objavu na vrh sadržaja;
– iako ćete biti skloni pinnati objavu o nekom od vaših proizvoda ili promovirati prodaju, predlažemo da na vrh postavite objave koje su imale osobito dobar odaziv, tako da se i dalje prikazuju zainteresiranoj publici te tako generiraju novi angažman.
Neka #hashtag radi za vas
Hashtagovi u velikoj mjeri pomažu sistematizaciji na društvenim mrežama. Mudrom uporabom hastagova lakše ćete se lakše uključiti u diskusije i događaje vezane uz vaš brend.
Različite društvene mreže različito tretiraju uporabu hastagova. Istraživanja su pokazala da Twitter postovi s jednim hastagom generiraju 21% više angažmana od postova s tri ili više hastaga. Instagram postovi, s druge strane, rezultiraju najvećim angažmanom pri korištenju 11 i više hastagova dok Facebook postovi bolje prolaze bez njihove uporabe.
Uskladite svoje objave s trendovskim temama
Do novih ljudi na društvenim mrežama lakše ćete doći ako uskladite svoje postove na društvenim mrežama s relevantnim trendovima. Obratite li pažnju na aktualne vijesti, grupe, hashtagove… vidjet ćete da je puno toga što možete uključiti u razgovore ili osvrte na ono što se događa.
Meme
Meme-i su preuzeli društvene mreže. Riječ meme je u upotrebi dulje od postojanja interneta i predstavlja način na koji se šire ideje prenošenjem s jedne osobe na drugu. Meme može biti ideja, stih, slika kopirana i modificirana iznova i iznova. Ovdje ne govorimo samo o meme-ima poput Grumpy Cat kakve ste sigurno vidjeli; riječ je o puno širem fenomenu. Način širenja meme-a daje im urođenu viralnost koju tvrtke mogu iskoristiti.
Meme-i ne moraju nužno imati smisla u samom startu – na kraju krajeva, postaju popularni kroz ponavljanje. Međutim, učinkoviti su toliko koliko su kulturno relevantni, jednostavni za ponavljanje te pravilno tempirani.
Prisjetite se npr. planking-a, fenomena kad su se ljudi fotografirali ležeći na raznim mjestima. Danas planking objava ne bi imala ni približno toliko odjeka kao tada. Neka vaš meme bude u trendu baš sad, te pronađite način kako prilagoditi trendovske meme-e u strategiji društvenih mreža koja se odnosi na vaš brend.
Neka vaši meme-i budu prihvatljivi i razumljivi ciljanoj publici; oni funkcioniraju poput ‘insajderske’ šale te neupućeni iz njih neće dobiti pravu vrijednost.
Objavite izreke kao slike
Slika vrijedi tisuću riječi. A što ako su na vašoj slici riječi? Ne morate puno razmišljati kako biste shvatili da ćetetako povećati aktivnost na svojim sadržajima. Stoga i objavljivanje izreka / citata u slikovnom obliku može biti učinkovita taktika.
Kada citiramo dobro poznate izreke, u određenoj mjeri preuzimamo dio vjerodostojnosti njihovih autora. Stoga potražite citate koje dolaze od ljudi koje vaša ciljana publika cijeni i voli, te ih uz malo dizajnerskih alata učinite vizualno atraktivnijima.
“Označi prijatelja koji…”
Jeste li već vidjeli objavu na npr. Facebooku na kojoj ste se angažirali nakon razmišljanja “ovo je baš poput mene” ili “znam nekog takvog?”
To je stoga jer vam se obraća kao pojedincu, dok se u isto vrijeme odnosi na mnoge.
Ako se publika može prepoznati u vašoj objavi, prirodno je da će biti sklonija angažirati se na njoj. Napravljene na pravi način, ovakve objave potaknut će ljude da na njima označe svoje prijatelje.
Razmislite o korištenju ove strategije za poticanje publike da:
– označe nekoga u pozitivnom smislu: “Označi prijatelja s kojim bi želio otići na luksuzni odmor.”
– isprovociraju nekog na akciju: “Označi 3 prijatelja koja će prihvatiti ledeni izazov.”
– se našale s prijateljem: “Označi prijatelja koji najglasnije hrče.”
Ne samo da ovakve objave donose komentare; svaki komentar koji uključuje označenog prijatelja dovodi i njega (najmanje jednom) na vašu objavu.
Pokrenite nagradnu igru
Nagradne igre i darivanja u pravilu rezultiraju značajnijim angažmanom jer traže od svoje publike relativno malo aktivnosti za mogućnost osvajanja neke nagrade.
Što je jača/bogatija vaša nagrada, više koraka će ljudi biti spremni napraviti za mogućnost da ju osvoje. Igre možete pokrenuti direktno na društvenim mrežama ili pomoću specijaliziranih aplikacija.
Napravite kviz ili sličan interaktivan sadržaj
Kvizovi odlično funkcioniraju na društvenim mrežama, pod uvjetom da isprovocirate sudionike da javno pokažu svoj rezultat.
Da bi vam to uspjelo, trebate napraviti kviz koji će reći sudionicima nešto o njima samima ili prikazati koliko puno znaju o nekoj temi – tada će rezultat poželjeti podijeliti s drugima. Na internetu možete pronaći jednostavne besplatne alate za pripremu interaktivnih sadržaja koji će vam pomoći u izradi kviza.
Podijelite GIF
Medijski sadržaj između slike i videa, GIF ćete susresti posvuda. Uključite GIF-ove u svoju strategiju društvenih mreža i dajte svojoj publici razlog za osmijeh.
Marketing društvenih mreža treba biti kreativan
Djelotvoran marketing društvenih mreža treba uključivati obnavljanje sadržaja, raspoređivanje obajava povezanih s proizvodima i automatizaciju gdje god je moguća.
No, za najbolji učinak na društvenim mrežama potrebno je više od pukog prikazivanja svog brenda – radi se o razumijevanju svoje publike, suradnji s njom i reagiranju na nju i na svijet u kojem živi.
Zbog toga što mnogi brendovi koriste društvene mreže kao govornicu za promociju svojih proizvoda, isplati se biti jedan od onih koji grade pravu vezu sa svojom publikom i donosi joj malo radosti u svakodnevni život.